DEN HELHEDSORIENTEREDE OG
HOLDBARE VEJ UD AF DINE ISKIASSMERTER!

Nedenfor finder du de 3 øvelser som vi ser har den største effekt hos vores iskiasklienter.

Husk at der ikke findes en “one-size-fits-all” kur til iskiassmerter. Hvis du mod forventning oplever at du får mere ondt af en eller flere af nedenstående øvelser så husk at du IKKE har ødelagt noget, men “blot” skubbet kroppen mere derhen hvor den (dit nervesystem) ikke kan lide at være.

Smerter er som udgangspunkt IKKE farlige! Vi kan hurtigt blive enige om at smerte bestem ikke er en rar oplevelse men de er der ofte for at gøre dig bevidst om noget, der ikke er helt “som det skal være”.

Smerter er der for at hjælpe dig – en smart forsvarsmekanisme du er født med og som du kan bruge konstruktivt til, at finde ud af om du nærmer dig en løsning eller er på vej længere væk (alt efter om din smerteoplevelse bliver bedre eller værre).

Har du spørgsmål og er du i tvivl om hvordan du skal tolke dine smerter og kan bruge dem konstruktivt, er det vores erfaring er at det løses bedst ved en snak over telefonen. Du er altid mere end velkomme til at give os et kald på tlf. 32 10 82 82

Det du rent praktisk kan gøre nu er…

at test de forskellige nedenstående øvelser af gangen. Din opgave er at mærke efter hvordan din krop og symptomer føles efter hver øvelse. Som længe du IKKE mærker at dine symptomer bliver værre (hvilket vi kommer til at snakke mere om under hver enkelt øvelse) kan du fint bruge dem i din hverdag.

Selv hvis du ikke mærker effekt med det samme vil vi anbefale at du bruger øvelsen da de med stor sandsynlighed, vil hjælpe dig med at skabe mere balance i din krop på den lange bane.

DU KAN MED FORDEL KOMBINERE DE ØVELSER (SOM VI GENNEMGÅR NEDENFOR), SOM FØLES GODT FOR DIN KROP, SÅ DU LAVER EN LILLE ØVELSES-SERIE SOM DU GENTAGER 2-3 GANGE I TRÆK.

God arbejdslyst!

Øvelse 1 – Stræk af hoftebøjerne – 45-60 sek. hold.

Øvelse 2 – Løsne Tensor Fascia musklen – 1,5-3 minutter

Øvelse 3 – Small Bridge – 10 løft med 10 sek. hold i toppen af den sidste gentagelse