(+45) 32 10 82 82info@move2peak.dk

Sports- og performanceoptimering

Performanceoptimering er et dybdegående arbejde for dig der gerne vil maksimere din fysiske og sportslige præstationevne. I et tæt samarbejde hjælper vi dig med at øge din træningskapacitet og restitutionsevne, opnå bedre sportslige resultater, undgå skader og ikke mindst forblive længere tid på toppen.

TOTAL FORBEDRING

At præstere bedre og/eller mere omhandler mange forskellige aspekter, lige fra forbedring af din bevægekvalitet, styrke, mobilitet, power til øgning af dit generelle energiniveau og restitutionsevne mm. For at du kan præstere bedre er du nød til at fokusere både på at forbedre dine nuværende styrker men i den grad også dine største mangler. Din præstationsevne afhænger af dit svageste link.

Vores helhedsorieterede tilgang gør os i stand til at skubbe kroppen i et helingsrespons så du langt om længe kan få taget hånd om din skade og vende tilbage til en hverdag med fuld frihed til bevægelse og aktivitet. Vores styrke er vores brede viden, øje for detaljer og mangeårige erfaring – alt sammen noget, der er med til at sikrer dig det mest optimale forløb og dermed de bedste resultater.

  • Mere energi og overskud
  • Bedre sportsresultater
  • Specifikke træningsmål

Dit forløb starter med en dybdegående 1. konsultation på 1,½ time hvor dine mål klarlægges og, hvor vi screener forskellige de

Sportsperformanceoptimering er for dig, der dyrker sport på professionelt eller eliteniveau eller for dig, der er seriøs med din træning og har brug for en samarbejdspartner til at sikre at du når dine mål og optimerer så godt du kan.

Sportsperformanceoptimering kan indeholde mange forskellige elementer afhængig af dine mål og dit udgangspunkt.

  1. Først laver vi er målopsætning.
  2. Derefter kigger vi på din nuværende kapacitet herunder:
  3. Styrke
  4. Udholdenhed
  5. Power
  6. Bevægelighed
  7. Mobilitet
  8. Agility
  9. Balance
  10. Reaktionsevne
  11. Overblik
  12. Syn
  13. Spilintelligens
  14. M.v.
  15. Her kigger vi på hvilke fysiologiske og mentale krav, der er til din sport og træning.
  16. Programdesign. Selve planen for at få dig til at nå målene.
  17. Planen indeholder alle eller nogle af følgende elementer:
  18.      Træningsplan inkl. Periodisering.
  19.      Restitutionsplan (Mad, væske, søvn, kosttilskud, meditation, åndedrætstræning, mentaltræning)

“Esciasperum quostia tiatibus num am vel magnatur magnis doluptae volupta nulliquis voluptam hicillum, secaero isque esedit eatur?”

Et uddrag af vores mange succeshistorier med Sports- og Performanceoptimering!

Jeg har i flere omgange brugt Move2Peak som konsulent på min fysiske træning og generelle forberedelser op til de store stævner og især i forbindelse med min forberedelse op til OL i 2004, 2008 og nu igen her i 2012. Det har altid båret frugt og sikret, at jeg er i absolut topform når det virkelig gælder.

Peter Jensen
OL deltager 2004, 2008, 2012 i trampolin

Lasse spiller håndbold på ungdomseliteplan og havde i en længere periode døjet med knæproblemer. Disse problemer holdt ham uden for træningen når intensiteten var høj, hvilket betød at han missede en del vigtig træning i den periode.

Vi besøgte Michael, som forinden havde været ude i Lasses håndboldklub (FIF) for at holde et foredrag, der efter grundig undersøgelse lavede et personligt træningsprogram til Lasse. Lasse modtog ikke bare vejledning til øvelserne, men fik også hjælp til hvordan man passer på sin krop, mht. søvn og ernæring, når man dyrker meget sport.

Efter afsluttet forløb har Lasse lige siden fuldt med til boldtræningerne uden knæproblemer.

Nicolaj
Lasses håndboldtræner

Gennem 2-3 år har jeg haft smerter i min højre skulder og var begyndt at tro, det måske var en slitage skade fra alle de mange golfsving jeg har lavet gennem min karriere som professionel golfspiller.

Men efter kun et enkelt møde med Casper, hvor han kiggede på min skulders bevægelighed, stabilitet og styrke, kunne han fortælle hvad det skyldtes, og hvilke øvelser der ville hjælpe på problemet. Efter bare 3 uger begyndte smerterne at fortage sig og efter bare 1 måned var alle smerterne væk, og jeg kunne spille på fuldt blus igen.

Det er nu et ½ år siden Casper hjalp mig med min skulder, og jeg har ikke haft gener siden. Hans viden om fysioterapi og sport giver ham en kæmpe fordel frem for andre fysioterapeuter og andre behandlere, når der skal stille diagnose og efterfølgende træning.

Jeg ved godt hvem jeg går til næste gang jeg har et problem!

Knud Storgaard
Professionel golfspiller

I ca. 15 år har jeg dyrket styrketræning for at blive en bedre golfspiller. Alligevel har Casper åbnet en hel ny verden inden for styrketræning for mig med hans meget holistiske tilgang til tingene.

Den meget grundige screening han foretog inden programlægning gjorde, at øvelserne tager udgangspunkt i min krop og de svageste led. Casper har lavet et helt skræddersyet program efter mine målsætninger, og ikke et typisk “one-size-fits-all” program man ser mange andre steder.

Efter bare otte ugers træning ser jeg en rigtig stor forskel i, hvad min krop nu muliggør i forbindelse med tekniske ændringer af mit golfsving. Vi har især arbejdet på at styrke de stabiliserende muskler omkring min rygsøjle. Det har haft den positive sideeffekt, at mine kroniske rygsmerter i længere perioder har været helt væk. Jeg forventer, at jeg på kort sigt kan komme helt af mine min smerter.

Kasper Linnet Jørgensen
Professionel golfspiller
Move2Peak Nyhedsbrev
Få spændende viden og simple redskaber til at øge din sundhed, få mere energi og frihed til bevægelse!
TILMELD
Ved tilmelding giver du samtykke til, at vi må sende dig vores nyhedsbrev. Du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet.
Move2Peak Nyhedsbrev
Få spændende viden og simple redskaber til at øge din sundhed, få mere energi og frihed til bevægelse!
TILMELD NYHEDSBREV
Ved tilmelding giver du samtykke til, at vi må sende dig vores nyhedsbrev.
Du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet.
Ring mig op