skip to Main Content
+45 42 90 18 81 info@move2peak.dk
Én øvelse – Maksimalt Udbytte Til Dit Golfspil!

Én øvelse – maksimalt udbytte til dit golfspil!

Post Series: Golf

Tid er en vigtig faktor for mange, for langt de fleste golfspillere er det tid til golf, der er det afgørende! Så hvad gør man, når golfen har langt større prioritet end den supplerende træning, men stadig gerne vil optimerer spillet på den fysiske side? Man vælger de øvelser, der giver mest ”bang for the buck”. Løsningen er at vælge så få øvelser som muligt, men til gengæld øvelser, der rammer hele systemet så effektivt som muligt.

Én eneste øvelse (2 når vi tager progressionen med), der med garanti vil give dig fremgang i dit golfspil.

“Kettlebell Swing”

Du er måske stødt på en Kettlebell (KB) på et tidspunkt, men har aldrig taget udfordringen op. KB er et fantastisk træningsredskab og kan nemt integreres som træning til golf. ”KB Swing” øvelsen rammer rigtig mange af de ting, du har brug for i et golfsving. Før det første er øvelsen dynamisk, lige som golfsvinget. Du får en fantastisk træning af ryggen og trækket i armene, i bunden af øvelsen, minder om godt om det muskulære træk, der er i overkroppen når du er ved impactet. KB Swing giver samtidigt en fantastisk core-træning, der er yderst vigtigt for stabiliteten i dit sving, og du vil lære at integrere både dine core-muskler og en god holdning.

I takt med at du bliver bedre til øvelsen, kan du skifte over og kun bruge en hånd, hvilket giver en rotationskomponent i øvelsen. Eftersom golf er en rotationssport, vil en-arms KB Swing hjælpe dig med at opbygge masser af rotationsstabilitet. Resultatet? Bedre setup, bedre kontrol mellem overkrop og arme, bedre corestyrke, øget stabilitet (især rotation ved en-arms swing). På banen betyder det mere stabilitet i spillet, mere længde og mere kontrol. Én øvelse, der altså giver ”BIG BANG FOR THE BUCK”.

”To-arms KB Swing”

kb1-225x300kb2-225x300

Start oprejst med ca. 1½ hoftebredde mellem fødderne og hold fast med begge hænder i KB håndtaget. Hold ryggen ret og spænd op i maven som om du er ved at få en mavepuster. Hold denne spænding under hele øvelsen. Sving KB ind mellem benene. Svinget fremad skal komme ved at du retter hoften hurtigt ud ved at presse den frem. Hvis du svinger med armene er der ikke nok fart på hoften. Når du skal ned igen lader du KB falde ned mod jorden og først når armene når hoften, må du knække bagud med bagdelen. Herfra svinges KB frem igen ved et nyt pres i hoften. Sørg for at holde vægten lidt tilbage på hælene især når du svinger ned så du ikke falder forover.

Udfør 3 sæt af 10-15 gentagelser 3 gange ugentligt.

”Én-arms KB Swing”

kb3-225x300kb4-225x300

Øvelsen udføres som ”To-arms KB Swing” hvad angår kropsholdning og pres med hoften. Du holder dog kun fast med den ene hånd i svinget, hvilket gør at du skal modstå et rotationstræk.

Udfør 3 sæt af 10-12 gentagelser med hver arm 3 gange ugentligt.

Vil du gerne optimere dit golfspil?

Vores tilgang til golfspecifik træning er unik og vi arbejder både med amatører og professionelle golfspillere. Vores fokus er at hjælpe dig med at finde de områder som vil gøre den største forskel på din sving frihed og evnen til at være mere kontinuerlig i dit spil!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Test test test

 

Back To Top